7 Nisan 2011 Perşembe

Neden Su ve Sabun ?...



Neden Su ve Sabun
Malzemeler: Yemeklik sıvı yağ, Kâğıt havlu veya peçete, su ve sabun
Uygulama: Kardelenlerle  beraber neden, ne zaman ve nasıl el yıkanması gerektiği hakkında konuştuk.Kardelenlere ellerin sadece suyla mı yoksa; su ve sabun birlikte kullanılarak mı yıkandığında daha temiz olacağı sordum ve cevapları aldım. Kardelenlerin ellerine birkaç damla sıvı yağ damlattıktan sonra çocuklardan bu sıvı yağı tüm ellerine yaymaları istedim. Kardelenler  üç gruba ayrıldılar. Birinci grubun ellerini sadece kâğıt havlu veya peçete kullanarak, ikinci grubun ellerini sadece su ile yıkayarak, üçüncü grubun ise ellerini su ve sabun kullanarak yıkamalarını istedim. Deneyimiz sonuda Kardelenlerime  konu ile ilgi değerlendirme soruları sordum."Ellerimizi hangi yöntemle daha iyi temizleyebildiniz? Ellerimizi sadece su ile yıkamak temizlemek için yeterli mi? Ellerimizi yıkarken su ve sabun kullanmamız neden önemlidir?"








İlk olarak yağlanan elleri silmek üzere 1. gruba kağıt peçete verdim.Ama sonuçtan hiç memnun olmadılar "yaaaa ama elim hala yağlı "diye tepkilerde bulundular :)))

Sıra ellerini sadece su ile yıkıyanlarda onlar ne mi yaptılar. Ellerini suya deydirdikleri anda "ayyyyyy elerime bak ne biçim" diye söylendiler :)))



 Peki ellerini "SU ve SABUN" ile yıkayanlar mı ... Onların keyfi yerindeydi.Sonuçtan çooooooooooooook memnundular :))






Son Olarak Tüm Kardelenler ellerini su ve sabunla yıkayarak MİSSSSSSS gbi koktular :)))

Hiç yorum yok: